התקשרו עכשיו

הסעות לחברות וארגונים

תוכן עניינים

בימינו אלו נוכח המצב בכבישים וחוסר היכולת להסתמך על תחבורה ציבורית החלק הקשה ומעצבן ביותר בתוך כל יום עבודה הוא הדרך אליה. בשנים האחרונות חברות וארגונים רבים אף אפשרו לעובדיהם לעבוד מספר ימים בשבוע מן הבית על מנת לחסוך להם את הטרחה, העצבים ובזבוז הזמן שמתלווים בימינו להגעה לעבודה. עם זאת במקרים רבים אחרים עדיין נדרשת הגעה פיזית של העובדים ועל כן ארגונים וחברות רבות כבר הבינו בשנים האחרונות שהם חייבות לדאוג לעובדים שלהם לא רק במסגרת העבודה אלא גם בדרך לעבודה. במאמר הזה נבחן את הצרכים השונים של חברות וארגונים בהסעות ,את היתרונות הרבים של הסעות מאורגנות, איך אנחנו מאפיינים את הצרכים שלנו בתור חברה או ארגון ולבסוף איך אנחנו בוחרים חברת הסעות שתואמת את כל הדרישות שלנו.

סוגי הסעות

כיום כאשר עובד נדרש להגיע למקום עבודתו הוא לרוב נדרש לבחור בין שתי אופציות בעייתיות. באופציה הראשונה הוא נדרש להגיע למקום עבודתו באמצעות הרכב הפרטי שלו , להיתקע בפקקים ולחפש חנייה. באופציה השנייה הוא נדרש להסתמך על מערכת תחבורה ציבורית לא אמינה ולא פעם לאחר למקום העבודה. המעסיק מצידו מקבל עובדים עייפים ומתוסכלים שלא מצליחים להוציא מעצמם את המקסימום לאחר כל תלאות הדרך. התפוקה הנמוכה והאיחורים התכופים לבסוף מצטברים לידי הפסדים כספיים משמעותיים שפוגעים בשורת רווחת של החברות והארגונים השונים.

הסעות לחברות וארגונים

כיום כאשר עובד נדרש להגיע למקום עבודתו הוא לרוב נדרש לבחור בין שתי אופציות בעייתיות. באופציה הראשונה הוא נדרש להגיע למקום עבודתו באמצעות הרכב הפרטי שלו , להיתקע בפקקים ולחפש חנייה. באופציה השנייה הוא נדרש להסתמך על מערכת תחבורה ציבורית לא אמינה ולא פעם לאחר למקום העבודה. המעסיק מצידו מקבל עובדים עייפים ומתוסכלים שלא מצליחים להוציא מעצמם את המקסימום לאחר כל תלאות הדרך. התפוקה הנמוכה והאיחורים התכופים לבסוף מצטברים לידי הפסדים כספיים משמעותיים שפוגעים בשורת רווחת של החברות והארגונים השונים.

לשימוש בהסעות מאורגנות למקום העבודה ישנם יתרונות משמעותיים ביחס לאלטרנטיבות הקיימות הן לעובדים והן למעסיק. העובדים מצידם מקבלים סידור מצוין הפותר להם את בעיית הנגישות למקום העבודה ומוריד מהם את הלחץ שבעמידה בפקקים או בהמתנה לאוטובוס או לרכבת, מצד שני המעסיק מקבל עובדים מרוצים המגיעים בדיוק בזמן לעבודה. בנוסף, נוכח העובדה שהסעות לעובדים נחשבות בתור הוצאה מוכרת, מעסיקים יכולים לקבל החזר הוצאות תמורתם.

בנוסף להסעות למקום העבודה, אשר רלוונטיות לחלק מסוים מכל הארגונים והחברות. כמעט כל חברה וארגון נדרש לשירות הסעות ליום כיף או לשירות הסעות לימי גיבוש. לא פעם ימי גיבוש או ימי כיף מתרחשים במיקומים מרוחקים שלא תמיד נגישים בתחבורה ציבורית, דבר מה ההופך את ההגעה אליהם לטרחה עבור עובדים רבים. כמו כן נוכח העבודה כי תמיד יהיו שניים או שלושה עובדים שלא יצליחו למצוא את מקום המפגש כבר הופכת את יום הכיף וליום הרבה פחות כפי. שימוש ששירות הסעות מסודר פותר לך ולעובדים שלך את מרבית הבעיות בעלות נמוכה יחסית והופך את יום הכיף שלכם למה שבאמת תכננתם שיהיה.

בנוסף ליתרונות ברמה התועלתנית, ארגונים וחברות רבות היום מנסות לצמצם את ההשפעה שלהם על הסביבה. שכירת שירות הסעות בין לצורכי פנאי או לצרכי הגעה למקום העבודה יכולה לסייע לארגונים וחברות רבות להפגין אחריות תאגידית ולתרום להם ולצמצם את טביעת הרגל האקולוגית שלהם ובכך להעביר מסר ברור בתוך החברה וגם מחוצה לה על האחריות הסביבתית שלכם.

בחירה של שירות הסעות מקצועי

רכבים חשוב להבין כבר בתחילת הדרך מה סוג הרכבים איתה החברה עובדת ואילו רכבים יכולים להתאים לשירות אותו אתה צריך באופן פרטני. לדוגמא, אם מדובר בחברה קטנה או שיש לכם מספר מצומצם הצריכים הסעה ממקום מסוים חשוב לשקול שימוש במיניבוס או בכלי רכב קטן. מהלך זה יכול לחסוך לכם הרבה מאוד עלויות בטווח הארוך בהשוואה לשכירה של אוטובוס שלם.

עלויות בחירת חברת הסעות דומה לכל החלטה עסקית, גם כאן חשוב לבחון את שורת הרווח וברור את החברה שמציעה את החברה שמציעה את השירות המשתלם ביותר. אם זאת, לצד המחיר "הרשמי" חשוב גם לבחון את העלויות הנסתרות של שכירת שירותים מחברה פחות מקצועית (איחורים , עיכובים וכו).

ניסיון ומקצועיות כמו בעת קבלה עובד לעבודה חשוב לבדוק את המקצועיות של חברת ההסעות והניסיון המקצועי שלה. קבלת המלצות מחברות אחרות או בדיקת אתרי ביקורות יכולה לספק לכם תבונה טובה לגבי היכולות והניסיון המקצועי של החברה. ככלל במידה ואתה מעוניין בחברה אשר תספק לכם שירותים ארוכי טווח חשוב למצוא חברה עם יסודות איתנים בשוק ההסעות לחברות וארגונים.

גמישות זמינות וכיסוי לעיתים חברות צריכות גמישות בתפעול של ההסעות שלהם ועל כן חשוב להבין מה הזמינות והכיסוי שהחברה יכולה לספק לכם בטווח הארוך. לדוגמא יתכן ובעתיד תרצו להרחיב את שירות ההסעות אותו אתם מעניקים לעובדים לאזורים נוספים ועל כן רצוי לבחור חברת הסעות שתוכל לגדול ביחד עמכם.

תכנון מראש של ההסעה המאורגנת

בנוסף לחתימת חוזה עם חברת הסעות רלוונטית המספק לכם את שירות ההסעות חשוב (כמו בכל מהלך עסקי) להבין אם השירות אותו אתם מעוניינים להציע לעובדים שלכם אכן תואם את הביקוש. חברת הסעות טובה ככל שתהייה לא יכולה באמת להציע שירות מיטבי במידה והשירות לא מותאם כמו שצריך לנוסעים הפוטנציאלים.

אפיון סוג ההסעה ראשית אתם חייבים לאפיין את סוג ההסעה בה אתה מעוניין. האם מדובר בהסעה חד פעמית או שמא אתם צריכים חברה שתיתן מענה לכלל הצרכים שלכם בתור חברה שנים קדימה. בעוד במקרה הראשון ניתן להסתפק בסקר זריז של חברות שונות הנמצאות היום בשוק , במקרה השני יש צורך לצאת במחקר מעמיק יותר, לקבל המלצות ולבחון מקרוב את פרטי החוזה השונים במידה ומדובר בהתקשרות ארוכת טווח.

אפיון הביקוש במידה ואתם מתכננים שירות הסעות יום יומי חשוב להבין, בנוסף למספר העובדים הכללי בחברה, מי מתוך כלל העובדים זקוק להסעות מאורגנות. ללא המידע הזה אנחנו נתקשה להבין מה ההיקף השירות אותו אנחנו רוצים להציע. דבר זה כמובן משתנה מחברה לחברה אולם רצוי לפני שמתחילים לסרט מסלולים ולעשות סקר שוק מומלץ לעשות בחינה משמעותית של הצרכים של העובדים, בין אם באמצעות סקר או היועצות עמם.

מוגבלות פיזית וצרכים פרטניים. מתן שירות הסעות שתואם צרכים את הצרכים של כלל העובדים כבר הפך מזמן לסטנדרט בקרב ארגונים וגופים שונים שחרטו על דגלם מדיניות מכילה. על כן חשוב במידה ואתם מעסיקים עובדים בעלי מוגבלויות האם חברת ההסעות מציעה שירות שירותי הסעות מונגשים.

תכנון המסלול השלב האחרון והחשוב ביותר בתכנון ההסעה הוא תכנון המסלול עצמו. במקרה הזה חשוב לאזן בין הצרכים של כלל העובדים לבין הרצון ליצר שירות הסעות מהיר ויעיל שלא יעצור ביותר מדי תחנות בדרך (ובכך יגרור עיכובים ואיחורים). בהקשר זה תמיד ניתן להיעזר בניסיון של חברת ההסעות אותה אתם שוכרים אשר יכולה לספק לכם מתוך הניסיון המקצועי שלה בהקשר הזה.

צרו קשר
דילוג לתוכן